Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mára a tudomány kiterjedt információkkal rendelkezik arról, hogy mi is
történik az emberrel az anyaméhben, a születése utáni időszakban,
kisgyermekkorban, serdülő és felnőttkorban, ami a fizikai és mentális
fejlődést illeti. Ám azt semmiképp sem tudjuk, hogy mi is történik egy
emberrel spirituális szempontból a fogantatásától egészen addig az
időszakig, amíg a tanult nyelv által el nem kezdi kifejezni magát.
A tanult nyelvnek viszont korlátai vannak. A nyelv mindig egy adott
viszonylat, környezeti sajátosság, kultúra alapján tanítja meg az
újszülöttet arra, hogy hogyan is kezdje el értelmezni és leírni az őt
körülvevő világot. Nem tudhatjuk, hogy egy újszülött milyen spirituális
tudás birtokában jön a világra, csupán arra derül fény később, amit
megtanítottunk neki kifejezni. Egy adott nyelv tanulása során fejlődik ki a
kisgyermek gondolkodása, idegrendszeri sajátosságai, ám ez
mindenképpen függ a környezeti ingerektől. A kisgyermek születésekor
tulajdonképpen rengeteg dologra képes, éppen csak nem tudjuk róla, mivel
nem tudja kifejezni. Aztán később megtanítjuk először a mozgásban, majd
a beszédben, később az írásban történő kifejezésre. Ám kérdés az, hogy
egy adott nyelvre, vagyis egy üzenetközvetítő kódrendszerre való
megtanítása mennyiben korlátozza valós képességeiben. A gyerekként
tanult üzenetrendszer hatása alatt fogja később megalkotni a világról
alkotott képét is. A kezdetektől elsajátított nyelvre és környezeti hatásokra
építi fel később azokat a kategóriákat, viszonyítási alapokat, melyek
alapján a körülötte lévő világ dolgait rendszerezi, osztályozza. Az
elsajátított rendszer alapján pedig a későbbiekben betölt egy, a
képességei alapján betölteni hivatott pozíciót a társadalomban.
Gondolkodása, kategóriaalkotása egyéni életpályája során mindig fejlődik,
folyamatos átalakuláson megy keresztül. Azonban a kategóriaalkotás
csúcsán elérkezik egy olyan ponthoz, ahol a valóság jelenségeit már nem
képes az adott nyelv szókészletével definiálni. Ráébred, hogy az eddig
megalkotott kategóriákon túl is találhat valamit.
Kialakított viszonyulásai, gondolkodásmódja, az eddig megalkotott
kategóriák azonban egy olyan keretet adnak gondolkodásának, melyeken
ha túllép, szükségszerűen megbomlik a valóságról eddig alkotott képe.
Ráébred, hogy az eddig tanultakat fokozatosan újra kell értékelnie, le kell
bontania ahhoz, hogy világképébe mindazt beépítse, ami eddigi
gondolkodása határain túlmutat. Így szép lassan visszatér a gyökerekhez.
Ahhoz a ponthoz, ahol eddigi világlátásának kezdeti pontja elkezdte
kialakítani személyes valóságérzetét. Ekkor már képes lesz arra, hogy
megváltoztassa azt, ami gondolkodásában idáig tévesnek bizonyult és
megőrizze, ami hozzájárul világlátásának kiszélesítéséhez. Ekkor képessé
válik kifejezni azt a kezdeti spiritualitást is, mely már születése pillanatában
jellemzői egyike volt, csupán azt nem tudta kifejezni.
A dolog iróniája tehát az, hogy az egyéni fejlődés során az embert pont a
nyelv, illetve a környezeti hatások elsajátítása segíti és akadályozza is
egyben abban, hogy a világról teljes és reális képet alkosson. Az embernek
ugyanis először ki kell alakítania az adott nyelv és környezeti hatások
kínálta gondolkodásmódot, hogy később analitikusan felbontsa azt, és
kiválogassa abból, ami valóságérzékelése szempontjából hasznos, illetve
ami újraértékelendő. Ez azonban az élet talán legnagyobb krízise, melyet
csak kevesek vállalnak fel.
(Részlet „Az én bódhifám” című könyvből)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A szeretet céljáról és a végtelenség céltalan egyensúlyáról