Osho meditáció tudatosság felébredés megvilágosodás tantra kundalini: MI A VÉDANTA ESZENCIÁJA?

Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz. „Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”

(Osho)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1015 fő
  • Képek - 533 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 56 db
  • Fórumtémák - 23 db
  • Linkek - 54 db

Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz. „Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”

(Osho)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1015 fő
  • Képek - 533 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 56 db
  • Fórumtémák - 23 db
  • Linkek - 54 db

Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz. „Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”

(Osho)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1015 fő
  • Képek - 533 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 56 db
  • Fórumtémák - 23 db
  • Linkek - 54 db

Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz. „Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”

(Osho)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1015 fő
  • Képek - 533 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 56 db
  • Fórumtémák - 23 db
  • Linkek - 54 db

Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

MI A VÉDÁNTA ESZENCIÁJA?
                 By Osho Siddhartha

 

A Védánta veleje vagy eszenciája így írható le: „Mindaz, ami van, isteni.” Ezt Szent Namdev szavai helyesen így fejezik ki:
                                            
                                „Sab Gobind Hai, Sab Gobind hai,

                                        Gobind bin nahi koi.”

 

Ez azt jelenti: Minden kivétel nélkül isteni, nincs semmi más, csak az isteni.

 

Lehet, hogy valamilyen anyag, a természet vagy egy élőlény formáját ölti magára, ám minden, ami létezik, az isteni formája, és az isteniből származik. A dzsaina és a buddhista tradíciót kivéve minden vallás elfogadja azt, hogy minden teremtmény az isteniből épül fel. Mindaz, ami látható és érezhető, semmi más, mint a Végső forrás. Habár a különböző lények formája, színe vagy megjelenése más, de a bennünk lakozó forma nélküli mindegyikünkben ugyanaz.

 

Shankeracharya szavai helyesen fejezik ezt ki:

 

                               „Brahma Satyam, Jagat Mithya.”

 

Azt jelenti: „Az isteni léte valóság, igazság; a világé hamis.”

 

A világ, úgy tűnik, mintha létezne, de valójában nem. Például, az aranykovács különféle méretű és formájú tárgyakat készít aranyból, ám mindegyikük arany. Ehhez hasonlóan kívülről nézve ugyan különbség van a teremtmények között, de ugyanaz az isteniség nyilvánul meg bennük. Krishna Urunk a Bhagavad Gitában feltárta előttünk a Védánta titkait.

 

Jézus azt mondja: „Kezdetben vala az Ige, a Logosz, és a teljes világ az Igéből – a Logoszból – teremtetett.” Ez a mindegyikünkben létező Ige, Logosz az az isteniség, amiből mindannyian vagyunk.

 

Az iszlám utolsó profétája, Hazrat Mohammed azt mondja:

 

 

                                         „La Illah Ill Allah,

 

                                  Mahommedur Rasul-Allah”

 

Ez azt jelenti: A Teremtő által létrehozott teremtmények nem különböznek a Teremtőtől, és a Mohammed kifejezés azt jelenti, akit az isteni megvilágosított a fényével, aki olyan, mint egy tükör, melyben az isteni tükröződik. Minden megvilágosodott lény, vagy mester, vagy Buddha, vagy Tirthankar, vagy Paigambar olyan valaki, akinek mély kapcsolata van az istenivel. Az isteni fénye az, ami árad belőle. Nem ő létezik többé; az isteni testesül meg benne.

 

Az iszlám vallásnak öt pillére van: „Toheed (nem-kettősség), Roja, Namaj (Szent Ima), Jakat (hozzájárulás a vallásos ügyekhez) és Qurbani (áldozás).”

 

Hazrat Mohammed a Toheed-et (nem-kettősség) a legfontosabb helyre tette. Ez az egység érzés a Védanta alapja is. A nem-kettősség azt jelenti: minden isteni, és minden forma az isteni forrásból teremtetett. A különféle Acharyák és guruk, miközben a nem-kettősséget magyarázzák, csupán kis különbséget tesznek. Néhányan azt mondják, a Létezés önmagán keresztül uralkodik, míg mások azt, hogy a Maya-n keresztül. A tudatos, valamint a nem-tudatos mind a Létezés formái. A látható és a láthatatlan mind az isteniből ered. És mindegyik vallás mesterei elfogadják Brahma létezését. Valójában Gautama Buddha és Mahavir sem tagadja a Végső létezését. Ők vagy nem beszélnek erről, vagy más kifejezést használnak rá. Ám másként nevezve azt, ami örök, ami végtelen, az nem a valóság tagadása. A különböző szentek tapasztalata egy és ugyanaz. Mindazok, akikben ott a tudás, felismerték azt a tényt, hogy mind ugyanabból a forrásból vagyunk. Ez a Védanta ősi történeti háttere.

 

A Véda szó szerint azt jelenti: tudás. Akik birtokában voltak ennek, összegyűjtötték és lejegyezték. Ám valójában az igazi Védántát nem lehet könyvekben átadni.

 

A Védánta valójában a mester és a tanítvány között jelenik meg. A Védánta ott kel életre, ahol a mester ül, ahol a satsang megjelenik, ahol a meditáció, Sumiran és Szamádhi megtörténik. És ha a belső utazás közben bármi tapasztalati jön létre, azt úgy ismerjük, mint Védánta, mivel túl van a Védákon. A Védákat elnyelhetik a szentiratok, ám a Védantát nem.

 

Eredetileg azt mondtam, hogy az Upanisad, a Brahmaszutra és a Bhagavad Gita a Védánta könyvei. De ha az igazságot nézzük, a Védantának nincs könyve – az maga a tiszta tapasztalás. A Védánta nem egy könyvszerű ismeret. A Védánta túl van a Védákon, a vallásos könyveken, szentiratokon – a Védánta a szentek tapasztalata.

 

A szent könyvek, szentiratok bizonyosan segítségére lehetnek a keresőnek a Végső Én megtapasztalása előtt. Lényegesek, hogy felkeltsék a szomjat.

 

És mikor a kutatás vágya, a szomj, hogy megismerd magad, felébredt, a kereső nem kerüli el a Védánta megtapasztalását. Az Upanisadok kifejezés azt jelenti: „amellett ülni, aki megismerte”. És így, mikor egy tanítvány a mester mellett ül és követi az utasításokat, és helyesen dolgozik a vezetése alatt, ami elvezeti őt a meditációhoz, Sumiranhoz, az istenire emlékezéshez, Szamádhihoz és a Végső Én megtapasztalásához – azt Védántának hívjuk.

 

AZ ISTENI ÉS A VILÁGI ELLENTÉTE-E EGYMÁSNAK?

 

Shankeracharya megteremtette a megkülönböztetés fogalmát isteni és világi között, anyag és Isten között. Sankhya azt mondja: van teremtő és teremtmények; Létezésből és Istenből. És ezzel a kettősség érzékelését hirdette.

 

Ám a Védántában Shankeracharya azt mondja: a teremtmények és a teremtő ugyanabból áll. Végül azt mondja, a Maya Isten teremtő ereje vagy energiája, amin keresztül Az bevégzi a teremtés feladatát ebben a teljes Létezésben. Ily módon a Maya – az illúzió – és Brahma – az isteni – kapcsolatban állnak, nincsenek ellentétben egymással, hanem az illúzió az isteniből formálódik ki.

 

Mindaz, ami a világban látható – akár élettel teli vagy halott, élő vagy nem élő –, ugyanabból a mindenben lakozó tudatosságból épül fel. Ahelyett, hogy egymás ellentéteinek hívnánk őket, jobb, ha egymás rokonainak tekintjük őket. A szentek víziójában a világ nem különbözik a teremtőtől, ők a világot magának az isteni energiának a kiterjedéseként tekintik.

 

Kabir Sahib mondta:

 

                    „Man Maya to Ek Hai, Maya Malahu Samaya.

                   Teen Lok Sanshay Pada, Kaha Kahu Samjaya.”

 

Ez azt jelenti: Elme és illúzió ugyanaz. Az illúzió az elmében van. Az egész világ fölöslegesen dilemmázik. Nem tudom, hogyan értessem meg ezt velük.

 

Ismerni a belső szemtanút, ez a Védánta.

 

HOGYAN KELLENE ÉLNÜNK, HOGY ÖSSZHANGBAN LEGYÜNK A VÉDÁNTA FILOZÓFIÁVAL?

 

Valójában a Védánta a tapasztalásra irányul. A mesterrel élni, követni a tanácsait, meditatív tudattal élni és felismerni önmagad valóját – ez az, ami a Védánta.

 

 

/translated by Sw.B.M. – Madman/
Eredeti: https://www.oshodhara.org.in/LitArticleReader.aspx?ID=2

 

 

 

Címkék: osho siddhartha oshodhara vedanta eszenciája

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Salek Zoltán üzente 13 éve

Béla, a stílus ne tévesszen meg. Minden mesternek más az íze és a stílusa, ahogy a hétköznapi embereké is. Nem mondhatod azt, hogy Tolle elme nélkül beszél, ha közben azt állítod, hogy mindig a jelenben van, az utóbbi ugyanis az elmenélküliségből magától következik. Az elme megléte, pontosabban az elme tartalmaival való azonosulás rángatja el a figyelmet a múltba és a jövőbe. Tollénak csak az első filmjét néztem meg, de az azonnal látható, hogy egyáltalán nincs sietnivalója – mint minden jelen lévő mesternek. Csak azért beszél, mert közönsége van. Kapcsolatban van a közönségével, még a humorát is megcsillantja, amikor azt mondja, hogy a hétvége bizony egyáltalán nem lesz érdekes. Jóval visszafogottabb, mint Osho, de nem is lehet más, hisz német közegben nőtt fel, ami a legkevésbé sem „zorbikus”. Tolle kétségtelenül más ízzel, de ugyanazt a lényeget jeleníti meg és közvetíti, mint Osho. De ezt elmondhattam volna fordítva is. Az pedig, hogy valaki összeesik a shaktipattól, nem mérvadó, mert a hitgyülis Német Sándor is tud embereket táncoltatni (meg az erre alkalmasakat értő szemmel felismerni), mégse vesszük őt egy kalap alá szeretett mestereinkkel. :-))

Válasz

Salek Zoltán üzente 13 éve

Misi! Ezt a 6-7 fő mestert honnan veszed, meg mi alapján teszel valakit ebbe a csoportba? És akkor én azonnal ellent is mondok neked, sokkal megengedőbb vagyok, mert számomra mindazok ebbe a klubba tartoznak, akik képesek az embereket újra meg újra emlékeztetni arra, hogy más is van, mint az elme mindennapi dúlása. Nyilván lehetne rangsorolni, hisz nem mindegyikük tartózkodik „minden nap” a klubban, de aki jegyet váltott ide, akár időszakosan, az kétségtelenül a mester-ség útját járja.

Az Osho szerzőségével kiadott 300 kötet önmagában, a tartalom ismerete nélkül nem igazolja, amit állítasz, vagyis a nem elmenélküliséget. Azért, mert valaki szólásra nyitja a száját, még nem azt jelenti, hogy elméből beszél. Az, hogy valakinek a fejében gondolatok jelennek meg, még nem azt tanúsítja, hogy az illető elméből nyilvánul meg. Merthogy az elmenélküliség kifejezés valójában ezt jelenti: nem az elméből megnyilvánulni, és Oshót tekintve számomra nagyon úgy tűnik, hogy nem az elméből nyilvánul meg. Persze én csak a lejegyzett és szalagra vett szavait ismerem, meg a róla szóló videókat, meg mások elbeszéléseit róla, sose voltam a közelében és vele, tehát nem tudom, mi az, ami nem került lejegyzésre és felvételre, de ez nem is lényeges, mert az olvasható és hallható szavai, a látható megnyilvánulásai számomra bizony hogy az elmenélküliséget közvetítik, és amit megrezgetnek bennem, az pontosan az elmenélküliség.

Meditációban, meditatív állapotban, amikor semmilyen szándék, valamire való késztetés (buddhistául: vágy) nincs jelen, akkor a gondolatok is elmaradnak egy idő után. Amikor viszont előadást tart, akkor a témára vonatkozó gondolatok is megjelennek, mert értelemszerűen szavakat (is) használ a lényeg átvitelére, ez pedig gondolatok nélkül nem megy. Hogy a gondolatok honnan jelennek meg ebben az esetben, az itt most lényegtelen. Megjelennek, ő pedig kimondja őket. A gondolatok nem torlódnak, nem rohannak, hiszen nem egy kavargó elméből kell ezeket a gondolatokat más gondolatokat félretolva rendszerbe állítani – a csendben csak azok a gondolatok jelennek meg, az a kevés, ami a lényeg átadásához szavakban éppen szükséges, és ami a hallgatóság megértéséhez kell. Ez pedig bizony elmenélküliség, nem elméből történő megnyilvánulás.

A jegyzeteit nyilván nem a csendről készítette, mert ami minden pillanatban jelenvaló, arra senki nem emlékezteti magát. De hogy mások egy más helyen és más idősíkban mit gondoltak egy adott témáról, azt könyvekből ismerhette meg a legjobban, így érthetően falta a könyveket. Ezt még egy megvilágosodott lény se tudja máshogyan megoldani. A másokkal való szót értéshez, mások megértéséhez pedig nem kell könyveket bújni, egy megvilágosodottnak különösen nem, elég ha csak a tiszta figyelmét a másikra „szegezi”. Az „értelmiségi” pedig, az ezzel való azonosulás pedig csak egy ruha, a fent említett klubnak a tagjai pedig nem a ruhára figyelnek. Ezért is kerülhettek be a klubba.

Válasz

androméden üzente 13 éve

Mihály te már eljutottál addig az állapotig h nem voltál a testedben? csak mert ha ismered ezt az állapotot, akkor ha ez fennáll akkor hogyan lehetne elmés funkciókról beszélni?
onnantól kezdve h az ember nincs benne a testében, onnantól kezdve az agy és az elme már csak egy "távoli számítógép" melyről kijelentkeztél(bocs az infós példáért, de ez a legrelevánsabb kifejezés), és láthatod messziről, de már nem vagy az elméd-agyad, azt már akár kívülről figyelheted is..
Osho és az aki "megvilágosodik" akár valósidőben meg tudja ezt csinálni, a testét beszélteti de nem biztos h benne van..egyik könyvében olvastam ilyet h előadás közben az egyik szannyászin hátfájását kezelte pl..

Válasz

androméden üzente 13 éve

miután ez a klub róla szól hát a példája elég releváns, nem? :D
Tollét nem tartom elmenélkül beszélőnek, lehet h a jelenben van mindig, de rajta nem "látszik" az a mély meditatív beszéd mint ahogy Osho van..az egyik videóján mikor belép az auditóriumba, ott látszik h az egyik szannyászin pl összeesik a shaktipat-tól...én ilyet Tollétől még nem láttam, a többi mester val. megcsinálja, de maradjunk ennél.
azt gondolom, h az elmenélküliség jelenti A meditációt, persze fizikailag lehet h ott lebeg az agya a fejében, de mégsem működik úgy..a 2-3as példád nem az igazi, lsd fentiek.
4es pont mind ilyenek egy bizonyos szinten biztosan, de ne vegyük őket egy kalapba
5 de pontosan elmenélküliségről van szó lsd fent
6 ez h jön ide?
7 igaz h sokat fotózott az agyával, bárki megteheti aki megtanul gyorsolvasni
8 ez a fülszöveg :D

Válasz

Szilágyi Mihály üzente 13 éve

Kedves Éva! Védantával összhangban....
1 ) az elmém nem godolkodik ---csak eszköz, szerszám...
2) " nem mélázik--szabad asszociációban ,ir.nélkül,..
3) " nem megszünik--,-összeomlik ,visszahúzódik...

Válasz

Szilágyi Mihály üzente 13 éve

T.-Schamaniac ! --...látom van benned spiritusz...
1) -példaként OSHO-t hozod fel...-hozzá igazodunk?-- egyidejűleg CSAK 6-7 fő
MESTER lehet a Földön mint az emberiség tanitója -elfogadod?....pl.E.TOLLE is
2) Osho nem beszél elme nélkül, --példaként kb. 300 kötet könyv-2.5 millió mondat--
ugyanennyi kimondott gondolat ...ezek tények...
3) Osho magáról emliti --beszédét nem tanulja előre ... a szavak csak úgy jönnek..
..a lét üzen rajta keresztül..stb E.Tolle is ezt mondja...
4) -az emberiség spirituális tanitói ,...mind ilyenek...
5)- itt nem elmenélküliségről van szó , csak arról.hogy a gondolat jön -
az Intelligenciától- akár intuitiven,-rögtön kimondja..,nem kell előre gond.
6) átlag tanár,előadó 3-4 órát KÉSZÜL az előadására...stb.
7) 35000 kötetes könyvtára volt ,készitett apró jegyzeteket,
a könyvekbe beleirt,amikor olvasta, aznapi dátumot irt;
8)- azért olvasott ennyit ,mert a világ minden tájáról érkező
értemiségiekkel /20 000 elme/ -szót tudjon érteni....

Válasz

Szilágyi Mihály üzente 13 éve

Bocsánat.. most csak ellenőrzöm ...tilalom listán ,indexen vagyok-e...?....

Válasz

androméden üzente 13 éve

"1) "elmefuttatás".....igen, a tied is az!--más nem is lehet-..embernek csak az van..ha beszél.."

ez nem igaz ha láttad már oshot beszélni valaha, akkor nem mondanál ilyen butaságot..ő az egyik legjobb példa arra hogyan beszél valaki elme nélkül..

Válasz

Szilágyi Mihály üzente 13 éve

Védantához...
2) tudományos elmével =/az 1 elmém tudományos gondolataival 3-4 ezer/ ,felismerem látom a
hétköznapi dolgokat..--pl. E.Tolle-t veszem,-elismeritek .mint filozófia tanárnak vannak
tudományos gondolatai, --gyakorlati példá-IT quantum -fizikából veszi pl.UJ FÖLD
mikrokozmosz -makrokozmosz ,külsö-belső távolságok.pl fotballpálya akkora mint
egy atom - az elektron akkora arányaiban , hozzáképest mint egy gombostű stb..stb sebesség példái ,fénysebesség,távolságok ,idő stb.
-nincs gyámság alá helyezve, eligazodik, utazik mindenfele....egyedül..
- E.Tolle ismeri a hétköznapi ,emberi viszonylatokat pl. lásd videói

Válasz

Szilágyi Mihály üzente 13 éve

" Elme van mint olyan, különböző tartalommal" ...IGEN ! ezt vallom én is..
( I) kiinduló tételem EGY elmére alapozódik ,különben összeomlik ..
1) az elmém hétköznapi gondolataival " felismerem,látom " / tud= quantum.../
azonositom a hétköznapi dolgokat pl. pénz,étel,utazás stb.....
- e gondolatok ,lehet változóan - tízezernyi ,lehet az elmém részeként értelmezni..

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

Osho Rebel 1 hete új képet töltött fel:

11011459_10153272341427069_373355240564106053_n_2190807_8962_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu