Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek az OSHO KLUB-ban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz.
„Az én vallásom az ünnepség,
az én üzenetem a szeretet,
az én igazságom a csend.”
(Osho)
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Osho Rebel
OSHO KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
'OSHO JELENLÉTÉNEK VARÁZSA'. apr.18,2009
Osho Shailendra;
Első kérdés:
1985ben,nepáli tartozkodása alatt,Osho azt mondta,
"Legyetek érzékenyek,tartsátok nyitva
a szíveteket és igérem én mindig elérhető leszek nektek!"
Szintén 1970ben Bombayban azt irta,az egyik saját fényképére,
"Adjátok fel magatokat és én átváltoztatlak titeket,ez az én igéretem."
Kérlek magyarázd el, mit jelent ez?
Swami Prem Vinod,a mester nem tesz semmit;az önfeladás tesz mindent.Az önfeladás a kulcs a transzformációhoz.
Ne hidd ,hogy a Mester csinál valamit.A Mester csak egy médium. Rajta
keresztül, történik valami.Biztos tanultál kémiából,a 'catalytic agent'-ről.
Az ő jelenléte csinál valamit.Ő nem tesz semmit önmagában.Abban aki feladja magát,ha érzékeny és nyitott szívű,
a traszformáció teret nyer biztosan.
Ennyi bizonyos.
Amikor valaki a tanitványság állapotában megnyitja a szivét,hittel és feladással akkor a transzformáció megjelenik benne.
Tulajdonképpen a Mester nem tett semmit.Az a feladás állapota,ami tett valamit.Ezért biztosak lehetünk ha ott van a bizalom és a megadás,
a transzformáció folyamata elkezdődik.
Bizonyos ,hogy Osho ezen kijelentése 100%-ig helyes,"Adjátok fel magatokat és én átváltoztatlak titeket,ez az én igéretem".
Ezt 4 szinten kell megértenünk. Az első szint: mi kapcsolodhatunk a Mesterhez az (ön)tudatos elmén keresztül. A (ön)tudatos elmén keresztül mi a Mesterhez intellektuálisan kapcsolódhatunk csak,logikailag,mint egy tanuló. A második szinten a tudatalatti elmén át kapcsolódhatunk. Itt a kapcsolat inkább szeretet,nemcsupán elme,nem csak logika és okoskodás.
Nemcsak szeretjük amit mond,de a szeretet érzése is megszületik a szívünkben iránta.
Felbukkan a szeretet. Ez egy mélyebb kapcsolat.
A harmadik szintje a kapcsolodásnak az mikor a tudattalan elmén belül mi teljesen felnyitjuk a szívünket és feladjuk magunkat.Így most ,bármit is mondjon a Mester mi készenállunk
megtenni.Így mi azt mondhatjuk,"Bármi is legyen az akaratod,bármit is kivánj megteszem. Bármit amit szeretnél,készvagyok megtenni."
Következésképpen,van még egy formája a kapcsolodásnak;ami mélyebb mint a tudattalan elme.
Ez a kapcsolat a Turiya állapotta - ez a legmélyebb szintje a kapcsolodásnak.
Később fogok erről beszélni. Az aki a tudattalan elme szintjén kapcsolódik feladja magát.
Ezután a Mester tud dolgozni rajta.
Habár,a nyelve határaiba ütközünk mikor a 'dolgozni' szót használjuk.
A valóságban nincs ott semmi féle munka. A Mester jelenléte végzi a munkát ez benne a trükk.
Van még néhány kérdés a Mester jelenlétével kapcsolatban.Ahogy a későbbiekben megbeszéljük ezeket ,minden világossá válik.
2. Kérdés:
Egy barátunk azt kérdezi: miközen Bhagwan Buddha elhagyta testét azt igérte,hogy egy meghatározott időben a Buddha Purnima Napján ,egy meghatározott helyen 500 bhikshu összegyülik, imával telt szivvel,rá emlékezve, Ő megjelenik számukra és átadja üzenetét.
Hasonlóan Osho azt mondta,"mikor 5 a sanyasinjaim közül együtt van jelen,a jelenlétem érezhető lesz ott."
Kérlek magyarázd ezt el.
Válasz:
A Mester jelenléte csak azok számára érezhető akiknek nyitott a szíve Ő felé,akik a feladáson keresztül kapcsolodnak. Osho biztositott minket 'mikor 5 a sanyasinjai közül összegyülik...' de kérlek emlékezz ki is egy sanyasin?
Mi a definíciója a sanyasinnak? Van egy sutra a Nirvana Upanishad-ban,'az Upanishad bölcse azt mondja,az aki ismeri a Pranav-ot (Omkar,Az Isteni Hang)egy sanyasin,az akinek a mantrája
az Anahad Naad(Isteni Hang).Az kit eláraszt az Omkar az egy sanyasin.'
Osho nagyon gyönyörűen elmagyarázta ezt a szutrát a 14th lecture of The Nirvana Upanishadban.
'Csak az,kinek a matrája az Anahad Naad(Isteni Hang),egy sanyasin.'
Mikor Osho azt mondja,"az én 5 sanyasinom",nekünk emlékeznünk kell,sanyasi nem az aki malát hord,ruhát cserélt és megváltoztatta a nevét.
Mi történne egy ruhaváltástól?Kabir azt mondja - man na rangaye jogi kapda rangay(ne a ruhád cseréld le,alakitsd át az elméd).
A ruhacsere a felületen nem változtat semmit,a benső tudatosságot kell átalakítani.
Amikor az Anahad Naad visszhangzik belül,csak akkor érdemes valaki arra ,hogy sanyasinnak
nevezzék.Ezt a definiciót adta nekünk a Nirvana Upanishad bölcse.
Most,hogy tisztáztuk ki egy sanyasi ,értsük meg Osho kijelentését arról,mikor 5 a sanyasinjaim közül összegyűlik,ők képesek lesznek megtapasztalni jelenlétemet.
Milyen formát ölt majd az Ő jelenléte? Szeretném ezt kategorizálni fizikai és finomabb rétegekbe.
A fizikai/tapintható formában,Osho jelenléte az ünneplés formájában tapasztalható.
Osho megtanitott minket ünnepelni."Utsav amaar jaati,anand amaar gotra".Az ünnep
atmoszférája jön létere mikor 5 tanitvány összegyülik.Ez egy örömteli szituáció lenne.
Osho jelenléte érezhető lesz öröm és ünnep formájában.Osho jelenléte ott lenne a szeretet formájában.
Osho úgy hívta az esti satsangot,White Robe Brotherhood
(Fehér Köntös Testvériség). Emlékezz a szóra 'Testvériség'.Ha nincs ott testvériség akkor nincs ott a Fehér Köntös.
Egyszer ellátogattam egy helyre Punjab-ba.Néhány barát alakitott egy kis communát.
Úgy 10-12fő épitettek egy házat és ott éltek.Mikor megérkeztem épp egy megbeszélés folyt.
Valami kiegyenlitetlen számla és üzleti kérdés. Ez egy túlfűtött szituáció volt,néhány káromkodás is elhangzott. Ezek után mind felkészültek a White Robe Brotherhoodra 6:30pm.-kor.Még én is csatlakoztam. A White Robe után vacsora idő következett.Mindenki leült és evett.A vacsora alatt a vita újrakezdődött.Újra felforrosodtak a kedélyek.
Ahogy én félrevonultam,a házigazda megkérdezte,"Swamiji,hogy tetszet az Osho White Robe Brotherhood?"Azt feleltem,tisztelettel kérlek töröld az Osho és a Testvériség szavakat.Sem nem volt ott Osho jelenléte sem a Testvériség érzése.
Ez megvetéssel és veszekedéssel kezdődött és hasonló felfordulással ért véget.
Nem hinném ,hogy ebben az egy órában lett volna bármilyen testvériség.
Elérhető a testvériség csak azáltal,hogy fehér köntöst viselsz?
Szeretetteljes környezetre van ehhez szükséged.Egy megtérő szívre.
A testvériség érzése szükséges.Tehát megmondtam neki,hogy ezt csak "Fehér Köntösnek" hivhatod és a "testvériséget" kihagyhatod belölle.És Osho nevét se add hozzá,mert az csak Fehér Köntös.
Abban egyetértünk,hogy a Fehér Köntös jó volt,a ruhák jók voltak a szinük is rendben volt.
Habár a Fehér Köntös nem marad más mint egy darab fehér ruha.Hogy érezhetnéd abban Osho
jelenlétét?
Minden vallásnak van egy nagyon mély és finom kezdete.Szerencsétlenségünkre ,mind véget ér
valami tapintható miatt. Mind elveszik a rituáléban.
Sok communát,meditácios központot,
láttam már de a testvériség sehol nem volt fellelhető.
És ha ott nincs testvériség és szeretet,akkor Osho sincs jelen.
Nem váltottuk valóra a feltételeket.
Osho kész arra,hogy teljesítse igéretét.Azonban nekünk is teljesiteni kell a feltételeket.
Hozzunk létre egy testvériséget ahhol Osho jelenléte érzékelhető.
Osho igérete igaz,csakugy
mint Buddháé. De az nem teljesen igaz,hogy azok akiket mi sanyasinnak hivunk ,valojában azok. Meditáció történhet egy formális/rituális módon
-ez amit mi meditációnak hívunk,
vagy éppenséggel valóban meditáció történik és akkor,őszinte szeretet van jelen.Töprengj el és ragadd meg a finom különbséget.
Ahhol 5 igaz sanyasi összegyülik,ott ünnep lesz.Ott öröm lesz. Továbbá,ahhol túlcsorduló áldás lesz,amit szeretetnek hivhatunk.Ott szerelem lesz.
Osho ebben a három formában lesz jelen.
Swami Dharma Vedanta azt irta - mély meditációban,egy illatot tapasztalok a lélegzetemben.
Sokszor tapasztaltam ezt.Az egyik meditáiós tábor alatt is tapasztaltam ezt az illatot.
Mikor én a teljes megadás és mély meditatívság állapotában vagyok,úgy érzem mintha a teljes testem egy üres forma lenne,csak úgy mint egy üres bambusz.A szemeim megrészegedettek.
És egy pillanatra,egyfajta részegség van bennem.Azonfelül,a testem meglepően könnyünek és tisztának érzem.Hivhatjuk ezt az állapotot Osho jelenlétének?
Minden bizonnyal,Swami Dharma Vedanta,ez az illat amit tapsztalsz belülről ered,a részegség a emelkedettség érzés állapota,a súlytalanság tapasztalata; ez a benső energia aktíválodása,a te azonosulásod a testel megszakad.Ezért,az energia tapasztalása mindig súlytalanság
formájában van.Amint megismered ezt az energiát,megtapasztalod a benső illatot,elkezdesz billegni a részegségtől.De ez nem a kedély az erjesztett szőlőből,ehelyett,az energia melyet a lélek megragad. Kétségtelenül,ezek a jelei a Mester jelenlétének.
És ez nagyon lágy.Az ünneplés,áldás,szeretet ezek nem túl lágy dolgok.Isteni illat, megrészegedetség,súlytalanság,ezek sokkal lágyabbak.Ezenkívül,megtapasztalható a Mester
jelenléte,fény és hang formájában.
3.Kérdés:
Egy barátunk azt kérdezi,hogy válik egy Mester elérhetővé a tanítványok számára.
Lenne olyan kedves elmagyarázni!Osho sokszor mondta,hogy majd mikor elhadja testét majd még elérhetőbbé válik.
Hogy tudja valaki megtapasztalni az Ő jelenlétét?
Válasz:
A legfinomabb forma a Mester számára aki nincs többé a fizikai testében,az Omkar,Isteni Hang.Ez nem csak Oshora érvényes;ez minden Mesterre igaz.Mikor a Mesterek elhadják testüket,a benső fény és az Isteni Hang felszabadul a fizikai test fogságából.
Ekkor Ők egyesülnek a mindenütt jelenlévő Isteni Fénnyel és Isteni Hanggal. Ez az amikor a Mester a Legfensőbbé válik.
Ameddig ők a testben voltak ott volt egy határ,volt ott egy alak és egy forma.
Most,a forma eltünt a határ eltünt.A név amit Osho magának választott az az "Oceáni-tapasztalás"-ból származtatott.Az egy olyan személyt jelöl aki nincs többé,egy csepp helyett oceánná vált.Valaki aki egyesült a végtelennel.
A cseppnek van véges határa,de most még az is eltünt.Nem marad többé alak és forma.A csepp többé már nem csepp;oceánná vált.
A csepp jelenléte megtapasztalható a teljes oceánban.
Most már ez mindenütt-jelenlévő,jelenlévő mint az Om.
Maga Osho,beszélt erről a témáról.Mikor a Patanjali Yog Sutra-ról,Lecture 15,16,17 és 18 beszélt,részletessen elmagyarázta a Mester állapotát aki nincs többé a testében.Osho három dolgot magyarázott el:
Első,van kapcsolat tanár és diák közt.
Második,van kapcsolat Mester és tanitvány közt.
Harmadszor,van egy kapcsolat az élő Mester és a Mesterek Mestere közöt,aki nincs többé a fizikai testében.
Osho a 15th előadást ennek a sorozatnak a "Mesterek Mesterének" szentelte.Más szavakkal Param Guru -A Legfensőbb.
Patanjali szutrája meghatározza,hogy a Mester miután elhagyja testét a Mesterek Mesterévé válik.Ezért a Vele való kapcsolathoz szükséges figyelmet szentelni az Isteni Hangnak,egyé kell válni az Isteni Hanggal.
Elég meglepő számomra mikor sanyasinokkal találkozok és megkérdem őket,milyen formában próbálják megtapasztalni Osho jelenlétét.
Nem tudnak erről semmit. Nincs semmilyen ismeretük
ezzel a témával kapcsolatban,még Osho által adott gondosan kidolgozott magyarázatok ellenére sem.
Bárcsak minden sannyasin elolvasná a 15-18ig előadásokat amiket Osho adott a Patanjali Yog Sutrá-ban.Igy legalább megtudod hol van a Mester akivel te megprobálsz kapcsolatot teremteni.Mi az értelme a Mesterhez való kapcsolodásnak? Mi az a technika ami által te kapcsolodhatsz?
Ptanjali világossan kifejti; recitáld az Isteni Hangot,meditálj ezen az Isteni Hangon és merülj bele az Isteni Hangba,mert a Mester az Isteni Hanggá vált miután elhagyta testét.
Ő a kozmikus végtelen hangtalan hangjává vált.
A kozmosz fényévé vált.Biztos hallottad már ezt a nevet Om Prakash,ami azt jelenti az Isteni Hang(Omkar) Fénye.
Az Isteni Hangnak két formája van;az egyik a hallható formája a másik a fénylő formája.
Gorakhnath-ról beszélve a,'Maro hey Jogi Maro'-ban,Osho elmagyarázza Gorakhnath "Shabad Bhaya Ujiyala" megállapítását.Ez azt jelenti,hogy a hang amely visszhangzik belül az Isteni Hang és az válik ragyogóvá.Egy rendkívüli eseméy;‘Shabad Bhaya Ujiyala’.
Az megvilágosodott Shabd(isteni hang) az Isteniségen belül.A Mester szintén egyesül a Shabd-al.
Kabir azt monja,“boond samani samund mein so kat heri jaye”;a csepp egyesültt az óceánnal.
Ez az 'óceáni-tapasztalat'.Így,a csepp egyesült az Isteni Hang óceánjával. Tehát ha valakinek az a célja hogy kapcsolodjon a Mesterhez,bele kell merüljön az Isteni Hangba.
Az Isteni Hang kell,hogy a sadhanajává válljon.
Sok résztvevő panaszkodik nekem ,hogy amit a samadhi programjaikon tanulnak az különbözik attól amit Osho mondott.
Nem ez nem különbözik teljesen.Talán te nem olvastad Osho-t helyesen,vagy értetted meg Őt. Tudás nélkül,te egy láthatatlanul létező Oshoval próbálsz kapcsolatot teremteni.
Mindaz amit itt tanulhatsz a Samadhi programokon Osho tanításain alapszik.
A 15.előadáson a Patanjali Yog Sutrában Osho szintén kifejti,hogy még mituán a mester elhadja testét,megpróbál segíteni a tanítványoknak.
Továbbá,a mester most már jobban tud segíteni,mert azelőtt egy helyhez volt kötve,egy testhez de most Ő mindenütt-jelenlévő.Most már mindenkin tud dolgozni a világban.
Ő már túl van téren és időn.
Továbbá Osho egy példát is mondott;nem egy Gurdieff tanitvány világosodott meg Gurdieff halála után.Ouspenski nagyon közel volt ahhoz,hogy megvilágosodjon de nem volt teljesen felébredett.Meg akart még egyszer születni.Habár,ő nem születhet újra.
Ahhoz talán még több időre van szükség.Mindaddig a Gurdieff tradíció megszakadt. Következésképpen,nincs megvilágosodott tanitvány a Gurdieff tradícióban.Osho ezért mondta,hogy Gurdieff elküldte tanitványait Hozzá.A tanitványok nem tudták,hogy kerültek Osho-hoz.
Mikor megkérdezték őket talán tétováztak a válasszal.
Próbáld igy megérteni;például egy férfi Németországból jött.Ha megkérdezed,hogy került
Osho-hoz azt mondaná,"elmentem egy könyvárushoz és keresgéltem a könyvek között.Megláttam egy fotót egy könyvön ami vonzott engem.Miután hazaértem elolvastam a könyvet,Bhagwan Shree Rajneesh könyve volt.Lenyűgözött.Megkerestem hol lakik és elmentem Poonaba.Itt én végigcsináltam a Dhyan Sadhana-t,és nagyon élveztem. Ellenálhatatlanunl vonzott a sanyas igy lettem Osho tanítványa". Biztosan igy mondaná el,hogy történt.
Azonban Osho feltárja,hogy a valodi történet valami más;ez a valaki Gurdieff egy tanitványa.
Gurdieff elhagyta testét,de tanitványai még nem érték el végső céljukat.
Ő még nem világosodott meg. Igyhát,Gurdieff egy indirekt modon segíti őt.A személy nem tudja ki vezeti őt a könyvesboltba,miért veti tekintetét kimondottan arra a könyvre és miért bűvöli őt el a könyv? Gurdieff inspirálta őt belülről.Egy üzenetet kapot a finomabb világból.A személy nem tudja,hogy valaki segíti vagy vezérli őt. Gurdieff erőfeszítéseket tesz arra,hogy tanítványait
Megvilágosodott Mesterekhez küldje akik jelen vannak e földön ebben a pillanatban.
Így minden tanitványát Osho-hoz küldte.Ez történik mindig.Ha egy Mester tradícióján belül,egy tanitvány nem éri el a megvilágosodást,akkor a tradicionak nincs haszna többé,összeomlik. Csak úgy mint a Jaina tradició végetért Mahaviral.A 24.Tirthankar után,nem volt senki akinek Mahavir átadhatta volna üzenetét vagy akin keresztül továbbvihette volna a
munkáját.Hasonlóan a Sikhism a 10.Mester után,a tradíciónak vége szakadt amint a 11.személy nem állt készen továbbvinni a tradíciót. Minden ilyen tradíció végetér egyszer.
Gurdieff után nem volt senki elérhető.Még ha a Jaináknak volt is 24 Tirthankarája.
A Sikheknek 10 Mestere,mégis végetértek tradícióik.
A Gurdieff által végzett munka befejezetlen maradt.Miután elküldte mindezeket a
tanítványokat Osho-hoz,Gurdieff beteljesítette felelőségét.Ez szintén valami amit jó ha emlékezetünkbe vésünk. Gurdieff elvégezte munkáját, megtartotta szavát,még a 'finom-világból'is.
Most már a tanítvány felelőssége mit tesz.
Lehet elmegy Osho-hoz de nem tesz sanyast,mert az egoja megzavarja. Talán azt gondolja,hogy Gurdieff tanítványa és hogy is lehetne másé.
Ha az ego akadályá válik akkor nem segíthet.Azonban,Gurdieff felelőssége befejezett.
Ő többé már nem felelős ezért a személyért.Most ennek a személynek kell felelősséget viselni
saját magáért.
Minden Mester segitséget nyújt ily módon.Az Ő jelenlétük az Isteni Hang formájában van. Amit mondok az egy nagyon finom szint. A nyilvánvaló szint,ahogy mondtam az ünneplés,áldás,szeretet. A finom szinten,az illat,mámor,súlytalanság,a tudatosság formái.
És a legfinomabb forma,ahogy azt Patanjali a Yog Sutrában mondja,
A Mester az Isteni Hang formájában van jelen,miután elhagyta testét.
Osho-nak lenni jelentése csakis ez,a csepp ezennel az óceánná vált.
Ő egyesült a Legfensőbbel,aki az Isteni Hang(Omkar) formájában van,eltűnt miután belemerült az Isteni Hangba.
A Patanjali Yog Sutra 15.előadásában,Osho szintén rámutat egy rendkívüli dologra.Nincs olyan megvilágosodott aki valaha is új vallást akart kezdeni. Azonban ha reménytelen szituáciok merülnek fel,a régi vallások embere nem fogadja el őket. Jézus Krisztus sosem akarta
elindítani a Keresztény vallást.Ő maga Zsidóként született és Zsidóként halt meg.
Sosem gondolt arra,hogy új vallást kezdjen,mert bármit is tett az összhangban volt a régi vallás Mestereinek irányelveivel.Ő Mózes és más Zsidó mesterek finom útmutatását élvezte.
Azonban,a Legfőbb Mesterek tanítása idővel változik.
Az emberek problémái változnak,az emberek pszichológiája változik.
A változó idővel összhangba,a Mesternek új megoldásokat kell adnia az emberek különféle problémáira.
Az biztos Jézus olyan dolgokat mondott amit Mózes nem és más Zsidó Mester sem.Midemellett,ezen Mesterek miatt kellett Jézusnak ezeket az új dolgokat mondani. Mert a körülmények megváltoztak Jézus idejére.
Mózes ideje alatt az emberek brutálisak és könyörtelenek voltak,kegyetlenek és erőszakossak.
Azokban az időkben úgy képzelték Isten féltékeny és erőszakos.
Az Ó Testamentum azt mondja:
"God is not your Uncle; he will revert with double vengeance. If you smash somebody’s one
eye, he will smash your both eyes.Moreover, He will have you rot for eternity in hell and
will torture you for eternity." 'Isten nem a te rokonod'ezt állítja az Ótestamentum.
Mégis Jézus azt mondja 'Isten szeretetteljes és könyörületes'.Ha meggyónsz Ő megbocsát.
Na ez ellentmondás volt,mert azok akikhez Mózes szólt csak az erőszak nyelvét ismerték. Ők agressziv és könyörtelen primitiv emberek voltak.
Mire Jézus eljött már volt némi fejlődés a civilizációban.Az emberek egy kicsit szeretetteljesebbek voltak.A tudatosság fejlődött egy kicsit.Már nem volt szükséges megijesztni őket. Képesek lettek megérteni Isten könyörületes.'Ha hibát követsz el,az oké
csak a bocsánatát kell kérned és Ő megbocsát'.Viszont a Zsidók azt gondolták Jézus a vallásuk szentírása ellen beszél.
Ebben az előadásban,Osho elmagyarázza hogy habár Jézus a régi szent iratok ellen beszélt,mindamellett Mózes és más proféták vezették.
A finom világok parancsát követte.Semmit nem tett hozza sajátrészről.
De hogyan foghatnák ezt fel a Panditok,Papok és Rabbik? Ők azt kérdeznék,"mutasd meg nekünk
hol van ez megirva a Bibliában,hogy Isten szeretet?
Hogy Isten megbocsát-mely irat állitja ezt?"
Ezt nem irja semelyik irat.Jézusnak nem voltak bizonyitékai erre.De bármit is mondott
Jézus az a Zsidó Mesterek utmutatása alá esett. Ezért tehetetlenségből, mikor a Zsidók nem fogadták el Őt, egy új vallás alakut.A Kereszténység megszületett.De ez a tehetetlenség eredménye. Jézus sosem akarta ezt. Nincs olyan Mester aki új vallást szeretne kezdeni.
De a tehetetlenség állapotában ,ezt meg kell tegyék.
Csak gondolj bele,Osho egy Jaina családban született.Ha azt mondta volna,hogy Ő a 25. Tirthankara(Proféta), a Jainák elfogadták volna?Egyáltalán nem?Ők elfelejtenék
‘Ahimsa Parodharmah’-Az erőszak a vallás ellen van,és megölnék őt.
Nem tudnák elfogadni,hogy lehet 25.Tirthankara is. Még azt sem tudnák elfogadni,hogy ebben a pancham kaal-kor/idő-ben
valaki is feljusson a negyedik Gunasthan-szintjére (14 Gunasthan létezik Mahavir magyarázatai alapján). Még ez sem lehetséges és a megvilágosodás egy borzasztó túlzás.
Mahavir 14 Gunasthan-át ,a spirituális utazás titkos szintjét ismertette.
A megvilágosodás ezek végén jön el. A Jainák azt mondják,hogy napjainkban a negyedik szintig sem juthat el senki ,ezért hogy lehetne valaki Tirthankara. Egy Jaina el fogja utasítani ezt.
Hinduk elutasitják,hogy lehetne bárki is Avatar manapság,annak a ténynek ellenére,hogy már 5000éve várnak Krishnára (sambhavami yuge yuge). Ezért ha valaki azt mondja ő Krishna az háborúhoz vezet,
mint Mahabharat.
Nincs vallás ami képes elfogadni.A tehetetlenség ezen állapotában,egy új megvilágosodott Mesternek egy új vallást kell inditania. Egy új áramlatot kell hozzáadni a teljes ellenálláshoz,tehetetlenséghez.
Eképpen,a Legfensőbb jelenléte az Isteni Hang formája.A Samadhiban mi kapcsolatba vagyunk velük. Ők a fény formájában vannak.
Itt a Surati és Nirati Samadhi programokon tanitjuk/
ismertetjük,a Mester finom univerzális jelenlétével való kapcsolodást.
És minden Mestert magábafoglal az Egy. Így a csepp már nem elkülönült.Ne hidd ,hogy Mahavir egy elkülönült csepp, vagy Buddha külön csepp és Osho is külön csepp.Minden csepp egyesült az óceánnal és
magává az óceánná vált.
4.kérdés:
Osho Samadhiába vésték- Never Born Never Died Only Visited This Planet Earth.
(sosem született sosem halt meg csupán látogatást tett a föld bolygón.)
Osho valami mély dologra akarta felhivni figyelmünket ezzel a
kijelentéssel?
A titok nem túl mélységes. Igen,mi lecsukjuk szemeink és nem látunk.
Az egyik Osho könyv cime'The Open Secret'('A Nyilt Titok').Ha az igazságot felfedik,az élet minden titka olyan lesz mint egy nyitott könyv. Amig mi nem tudjuk hogy olvasuk őket,mi mélynek és titokzatosnak találjuk őket.
Minden titok őrizetlen/nyitott.Mikor Osho kijelenti ‘Never Born Never Died Only Visited this Planet Earth’. Ne gondold hogy ez csak Osho-ra érvényes.
Ez mindenkire érvényes.Ha tudod ha nem ez mindanyiótokra alkalmazható.
A lelked sosem született és sosem hal meg.Te mindig leszel.Igen,ebben a pillanatban te
meglátogattad e föld bolygót,mert valami vonzott az utazás felé.
Egy formával és egy alakkal érkeztél;helyet foglaltál a test járművében.
Ide oda koszálsz.Az élet ünneplés,áldás.És ez nem csak Osho-ra igaz,hanem mindenkire.
Az egyetlen különbség Osho tudja ezt,te nem.
Mi csak azt tudjuk,hogy ekkor és ekkor megszületünk és hamarosan meg fogunk halni és mi stresszelünk,hogy elkerüljük a halált. Ettől az aggódástól lesz az életünk egy szomorú mese.
Mi küzdünk hogy megtudjuk,hogy mi az ami halhatatlan.
Mikor Osho azt mondja'Sosem született sosem halt meg',ő nem a fizikai testről és elméről beszél. A test és elme megszületett egy napon.És elmulik egy nap.Hát mi az amiről Osho beszél?
Mi az ami Osho-n belül sosem született és sosem halt meg?
Ez az Ő benső Isteni Hangja és Isteni Fénye,ami nem születik és hal meg.
Emellett ez nem csak Oshora igaz.Ha tudjuk ha nem,csak is ez az Igazság,ez a Valóság.
Osho nem mutat rá valami mély titokra;inkább kinyilvánítja az Örök és egy Igazságot.
Ez a ‘Es Dhammo Santano',az a Tao.Ez a Felvilágosult,Tudatos Lélek,az isteni Hang formájában mely sosem született sosem hal meg. Igen,ez csak a Leela,egy játék amiben Az manifesztálodik fizikai formában. Ez épp olyan mint mikor az oceán párává válik,aztán felhőkké, azután pedig esőcseppek formájában hull alá.
Ez egy játék,Leela.Ezek az esőcseppek lehullanak majd folyokká válnak és egyesülnek az oceánnal. Minden egy ciklikus mintát követ.Ez a Leela ,egy játék.
Ezek gyönyörű szavak;Only Visited This Planet Earth(csupán látogatást tett a föld bolygón)
Ez nem egy komoly téma.Mi mindent komolyá teszünk.Mi a legegyszerűbb dolgot is mély rejtélyé tesszük. Ez a karakterisztikája a mi komolyságunknak. Vagy azt mondjuk,hogy az egész élet
titokzatos,vagy azt ott nincs titok.Minden nyitott.De mi csukott szemekkel ülünk ezért mi mindent titokzatosnak találunk. Ez nem egy titok.
Osho kinyilvánította az Örök Igazságot.Ez az örök Igazság,nem csak neki,hanem mindenkinek nem csak az emberi lényeknek,hanem az állatoknak,madarkanak,halaknak,fáknak,még az anyagokra is.
Az Örök Igazság az,hogy ott nincs Halál egyáltalán.Nincs megszületés semminek.Bármi van,mindig is volt és mindig is lesz. Semmi sem jön sehonnan és nem is megy sehova.
A tudosok azt találták az anyag elpusztithatatlan.Nem tudjuk elpusztitani a legkisebb atomot,sem létrehozni azt. Elmélkedj el azon hogy ha bármely anyag atomja elpusztithatatlan,akkor hogy lehetne a tudatosságot elpusztitani. Az elpusztithatatlan.
A tudosok azt mondják az anyag sosem lett létrehozva.Bármi van,az a kezdetektől van,ha egyáltalán volt olyan,hogy kezdet és soem pusztul el. Nem lesz olyan nap hogy anyag ne legyen.
Igen,az átalakitható energia formájára.Ott 'vannak' a homok részecskéi,lehetetlen őket elpusztitani. Még a legkisebb port sem vagyunk képesek elpusztitani.Az átalakitható, de el nem pusztitható. Ha az anyag elpusztithatatlan,hogy lehetne a tudatosság elpusztitható.
Elpusztithatatlan.Ez az amiért ez örök, és univerzális igazság.Ez nem egy Osho-ra igaz különleges dolog. Ami Osho Samadhi-jára lett felvésve,az könyörületből ered és csak emlékeztet minket a mi saját természetünkre.
5.Kérdés:
Osho néhány régi tanitványa azt mondja,bármit amit meg kell tenni,maga Osho meg fogja tenni.
Mi csak megyünk és csináljuk a sakriya Dhyan-Dynamic meditációt.
Minden felelőség Osho-n nyugszik.Ezért,pesszimistán közelítenek más élő mesterek szerepe felé. Megvilágitanád ezt nekünk?
Válasz:
Ma Atma Leena,ha mondok valamit,fog történi valami is?
Ők nem fognak rám hallgatni.Bárhogy is,nekik van egy fix ideájuk az élő Mesterekről. Ezért,nem lesz jobb ha beszélek erről.
Felolvasom Osho kijelentéseit:
Szeretném bemutatni az első előadást amit Osho adott Kahe Kabir Deewana-ról.
Kabir azt mondja,“jab mein bhoola re bhai, mere sadguru jugat lakhaaie.”
Mialatt Osho ezt tárgyalta,azt mondta,“the technique given by the Master is jugat”. Csak a technika nem fog működni. Egy élő mester szükségeltetik. A technikák elérhetők.
Patanjali Yog sutrái elérhetők.Minden technika meg van abban adva.
De ha egy könyvet olvasol és elkezded a technikát, akkor a technika olyan lesz csak mint egy óra. Talán mechanikusan
követed,de még mindig tudattalanul csinálod majd,mint egy alvó ember. Kabir azt mondja emlékezz. És te emlékezel majd,számolod és memorizálod a rózsafüzért de még mindig te fogod azt csinálni.
Minden vallás meghal.Aznap mikor az élő Mester meghal a vallás meghal.A Sikhism addig volt életben még a 10.Guru életben volt. Aznap,hogy Guru Govind Singh elhatározta,hogy
a Szent Irat-Guru Granth lesz a következő guru;és nem lesz másik élő guru,azon a napon a Sikhismuz meghalt.
Teljesen más volt a dolog,mikor a tiz guru-ja a Sikh vallásnak életben volt.Akkor ez az okirat nem volt ott,egy élő személy volt ott.
Mig megvolt a 24 Tirthankara,Jainism egy élő folyam volt.Aztán a Jainák eldöntötték hogy nem lehet több mint 24 Tirthankara. Becsapták az ajtót Mahavir után.A Jainizmus mehalt. Mára a Jain vallás csupán egy halott test.
Mohammed-el,az Islam élő volt. A Koránnal halott.Habár a Korán Mohammed könyve,de ez lényegtelen.
Én egy pálcával állok,míg ti alszotok.Majd,felébresztelek a pálcával.
Nem a pálca ébresztett fel én voltam az.A szemed kinyilt.Nem látsz engem,csak azt látod hogy a vesző megérintett.
Hálával és odaadással megragadod a pálcát mert az ébresztett fel.Majd átadod a pálcát a gyerekednek és azt mondod,
"őrizd meg ezt biztonságban,mert ez képes felébreszteni téged".
Habár a jugat(technika) halott.A pálca nem ébresztett fel.Mert a pálca mögött,élő kezek voltak. Hogy fog a pálca felébreszteni,mit tud az tenni saját magától?
Minden szentirat olyanná válik,mint egy pálca.Minden technika olyan lesz,mint egy pálca. Imával fordulhatsz felé,emlékezhetsz rá.
És nem arról van szó,hogy azok valaha nem ébresztettek fel embereket. De másképp,ők (az emberek)váltak felébredetté.
De egy élő kéz volt mögötte,volt néhány Nanak mögöttük,a vibrácó ami ott volt nem a pálcából jött.Az élet ami a pálcába költözött Nanaké volt.És te most mész,hogy teljesítsd az öt parancsot (5 K’s- kesh, kangha, kada, kirpal, kaccha -kötelező minden Sikhnek megtartani)
Csinálod az összes rituálét,vagy bármit amit tenni akarsz.De az összes ritus olyan mint a pálca,nincs már haszna. Jugat(technika) mindig életszerű,mikor egy élő kéz van mögötte.
Én még itt vagyok.Hasznát veheted a pálcámnak. Amint én eltüntem,te csinálhatod tovább a Dynamikus meditációt és semmi nem fog történni. Tudom biztosan te tovább csinálod majd,amint én meghalok. Semmi kétség,ez a te sokévnyi szokásod. Miért történik ez?
Mert te nem félsz a technikáktól.A te alvásod nincs megrettenve ettől ezért belegyezel,hogy folytasd a technikát. De te félsz egy élő mestertől;az fenyegetés neked. Meddig tudnál még aludni egy Élő Mester jelenléte előtt? El kell engedned az alvást.A Mester el fogja engedtetni veled az alvást;fel fog ébreszteni.
"Jab...."a ritusok és rituálék javasolják ezeket a technikákat,melyeket az élő kezek elhagytak.Mind csak eljárási szabályzat. Ha velem meditálsz az más,ha nélkülem meditálsz az csak ritus.
Talán minden lépést helyesen csinálsz,helyes légzés,ugrás,kiáltás hu-hu,mindez csak dráma.Ugyan azt fogod gyakorolni. De az csak egy edzés lesz.Némi haszon a testednek elérhető,elérhető lenne,de te nem leszel felébredett.
Szekta,vagy kultusz azt jelenti;halott vallás.Például a te apád egy kedves ember volt. Míg élt te jó gondját viselted,de most halott.Most mit fogsz tenni? A szekta azt jelenti;hogy te otthon tartod a halott apád testét,és imádkozol hozzá.Egy bölcs nem tesz ilyet.
Habár szereti apját,tán sír egy kicsit és üti a mellét.Hónapok alatt ez a seb nem gyógyul be.De mégis elrendezi a koporsót.Sír,mig behelyezi apját a sirba.Szerette őt;mély volt a kapcsolatuk,most ő halott,véget ért egy fejezet.
Egy nap,mikor az embereknek mélyebben megértésük lesz,ők sírba teszik a vallást még aznap mikor az meghal. Így amikor egy új mester születik/elérhetővé válik,ők elérhetőek lesznek neki.
Mikor az emberek megragadnak a régiben,nem lesznek elérhetők az újnak.
Az emberek akikről te beszélsz Ma Atma Leena,menj és mond el nekik,hogy hallgassák meg az első előadástát a ‘Kahe Kabir Deewana’. Ők abban az illúzióban ragadtak,hogy meditálnak.
Csak a pálcát tartják a kezükben,ami egynap arra szolgált,hogy embereket ébresszen fel.
A kezek amiken keresztül a pálca felébresztett,nincsenek ott többé.Azok az emberek keményen dolgoznak ezen feleslegesen.
Hiábavaló gyakorlatokat végeznek.Oké az talán torna.
Talán a testnek lesz haszna belőle.De nem lesz az igazi.A felébredés nem történik meg.
Ezért,Osho mindig is hangsúyozta az Élő Mester szerepét.Mindig mondta menj és találj egy élő Mestert. Még én is ugyanezt mondom neked.Ma bármit is adok,hogy dolgoz rajta,bármilyen
technikát adok is neked,csak azért fog működni mert én itt 'vagyok'.Sok ember mondja,hogy csináljak egy kazettát és adjam nekik és akkor ők haza tudnak menni és csinálni a Samadhit.
Az nem fog működni.Én meghalok majd egy nap.Amint elmentem,az emberek hasonló dolgokat fognak csinálni;mint formalitás,rituálé.De azok csak eljárások lesznek. Amikor egy Élő Mester tesz valamit abban az Ő élettelisége van jelen.Mindaddig a varázslat hatása érvényesül.
Ha az Élő Mester nem elérhető,a technika nem lesz képes semmit tenni/önmagában.
Nem lesz képes,hogy felkeltsen bárkit,nem lesz képes senkit a Samadhiba juttatni.
Vigyan bhairav tantra egy nagyon régi szentirat.Talán még több is mint 5000éves.Senki nem ébredt fel az olvasásától. Minden technika le van irva benne.Több ezer éve olvassák az emberek Patanjali Yog Sutráját.
Történt valami is?Talán az egészség fejlödött valamit.
Ennél nem történt több,a tudatosság nem ébredt fel.
De mikor Patanjali életben volt,biztos sok ember követte az Aashtangik yog-ot és ébredt fel.
Mikor Shiva életben volt és Dévi(Parvati) kérdést tett fel neki,ő felébredt a válasszal.
Ma ennek nincs haszna.Mindig emlékezz,találj egy Élő Mestert.
Mi nagy bölcsességet mutatunk triviális dolgokba.Hova mész ha betegségbe zuhansz;egy élő doktorhoz,vagy egy olyan doktorhoz aki halott?
Mégha Ő egy nagyon kimagasló doktor is volt,egy tudományos intellektussal,nagy kutatásokkal,
feltehetően még tankönyvet is irt az orvosi egyetem számára. A körzeti orvosod talán az ő könyveiből tanult és lett doktor. Nem leszel képes kezelést kapni ettől a nagyszerű doktortol,ha ő már nincs többé életben. Tehát hétköznapi dolgokban bölcs vagy.
És mikor meg kell oldanod a spiritualizmus nagy rejtélyét,az egod akadályá válik.
Ahhoz ,hogy feladd magad egy Élő Mester előtt,el kell engedd az egot.
És pontosan ez az amit te nem akarsz megtenni.
Ha leborulsz a halott köszobor előtt,vagy szentirat előtt,vagy fénykép előtt,
mit veszíthetsz?
Tudod te nagyon jól a foto nem bánthat téged.A szobor nem pusztithatja el az egod.Te vetted a piacon.Te tartod otthon,ha akarod kidobod.
Hogy bánthatna egy szobor?
Csak egy Élő Mester tud felébreszteni téged.Azt is szeretném hozzátenni ,hogy az Élő Mester munkája azon Mester vezetése alatt folyik aki nincs többé a testében.És az ő vezetésük az idő múlásával változik. Sokan vádolnak azzal,hogy máskép csinálok dolgokat mint Osho.
De szeretném elmondani nektek,hogy ez Osho vezetése/instrukciói által történik.
Az idők meg változtak.Mikor Osho elkezdte,Ő elvetette a meditácó magjait.A meditáció magjait elültette ezernyi kereső szívében. Mára azok a magok elkezdtek kicsirázni.Azok hajtásokká váltak. Most eljött az idő a virágzásra. A tavasz megérkezett.
Csak ahogy Osho megjósolta a 21.század a Buddhák korszaka lesz/a megvilágosodottaké.
Ez az idő eljött.
Továbbra is meditálni akarsz egész életedben?
Mikor Samadhiban is lehetnél?
Mikor elérhetnéd a Sambodhi -t(megviágosodást)
Osho sokszor elmondta a meditáció egy hajó.Amibe be kell szállnod majd kiszállnod.Emlékez ki kell szállnod a hajóból!Ne maradj abban ülve!
Meditáció egy hajó.Meditáció egy orvosság.Ha beteg vagy vedd be a gyogyszert. Ha meggyogyultál hagyd el a gyogyszert.
Ne szedd tovább a gyógyszert,mert egy új betegséget hozol létre!
El kell mondjam azok az emberek akik aktiv meditációkat csinálnak 20,25évig,elvesztették az eszüket.Osho sehol nem mondja,hogy csinálj aktiv meditációkat 25évig. Mindig mondta "legtovább 3 hónapig".
Világossan azt mondja- csináld teljes intenzitással és a tisztulás megtörténik 3nap alatt! 3nap elég lesz. Menj és olvasd el a könyvet"Rajneesh Dhyan Yog". Abban Osho azt mondja minimum
3nap maximum 3hónap elég lesz.Mikor mondta,hogy csináld 30évig?
Nem,még ez is csak a te kifogásod.Nem akarod megadni magad,nem akarod feladni.
Meg akarod menteni az egod,"bármit amit tenni lehet,Osho megteszi".
Mit fog Osho tenni? Mikor mondta"Én megteszem"?
Rajneesh Puramban Ő nyiltan kijelentette,mikor megkérte az Ő sanyasinjait,hogy ne viseljenek a malát és a burgundi szinű ruhákat, hogy többé ez nem az Ő felelősége.Sokan levették a burgundi szinű ruhákat. Egy héttel azután,Osho mérges volt/kiábrándult/dühös.Azt mondta,
"úgy tűnik mintha csak erre vártatok volta...mintha a mala egy teher lenne nektek...mintha
kényszerből kéne viselnetek a szines ruhákat,nem pedig szeretetből.
Amit azt mondtam'add fel' te lemondtál róla. Készen állt a váltás ruhád a böröndödben.Meglepő,ti sanyasinok vagytok 20éve! Miért tartottátok meg a többi ruhát?Biztos meg volt a hajlamotok,hogy feladjátok egy nap. Én kértem és te lemondtál. Ez megmutatja,hogy feladtad-e magad vagy sem."
Aznap Osho kihirdette,"Eddig én előkészítettem ,alapjait tettem le egy kollektív Samadhi-nak,egy kollektív Megvilágosodásnak; hogy az egész kommuna megvilágosodjon.De ma kimondom,hogy ez nem lehetséges. Nem lehetséges intenziven kisérletezni azokon akik nem adták fel magukat nekem. Mától a te megvilágosodásod,a te felelősséged.Mától ez a te törekvésed.A saját bölcseségedre hallgatva menj és tedd amit érzel. Ez nem az én felelősségem."
Ezek Osho szavai.
Mond el ezt azoknak akik azt mondják,"bármit amit tenni kell ,Osho fogja megtenni" az ő letargiájuk nyilvánul meg ebben.
Osho sosem mondta,hogy "majd megtesz bármit a jövőben".Mikor Ő életben volt,kisérleteket tett,amik elbuktak. Utánna kihirdette hogy többé ez nem az Ő felelőssége.
Nem folytatja többé az előkészületeket egy kollektív megvilágosodásért.
Ez mindenkinek a maga felelősége.Te vagy felelős a megvilágosodásodért vagy meg-nem-világosodásodért. Csináld a magad Sadhanaját.
Emlékeztesd Osho ezen kijelentéseire ezeket a sanyasi barátokat!
6. Kérdés:
Osho hires,közismert,úgymond mérvadó sanyasinja ahelyett,hogy még mélyebbre mennének a
meditációban,beleragadnak a világi ingoványba,a politikába.
Bánt,hogy látom ezeket a nagyszerű tanítványokat elértéktelenedni,ezek után átlagos
sanyasinok mint mi,hogy érhetnék el a megvilágosodást?
Válasz:
Ma Antar Veena,a megvilágosodás csak az egyszerű embereknek való.Természets és átlagos embereknek. Miért mondod,hogy közismert és híres emberek érik el a megvilágosodást?
Ők sosem érik el.Ők nem tudják azt elérni.Bármenyire is szükségük lenne rá.
Osho elmagyarázza egy előadásában,hogy a kommuna amit Én formálok, a kert amit én gondozok;csak gondolj bele,ebbe a kertbe kaktuszt is kell tenni.
Belül,növények lesznek,virágok,gyümölcsök,de ennek ellenére kívül a keritésen kaktuszt kell telepíteni.Máskülönben ki védelmezné a határt?
Ezek az adminisztrátorok,politikusok,törtetők,jólét-halmozók,hatalom után sóvárgók szükségesek. Isten nem teremtett senkit akire ne lenne szükség.A Mester csak ennyit tehet;
hasznosít mindenkit aki eljött hozzá.Osho ugyan ezt tette.
És azok akikre te úgy hivatkozol mint átlagos sanyasin,csak az ő jelenlétük mutat reményt arra,hogy a megvilágosodás virága kinyiljék.
Azok akik átlagon felüliek, nem közönségesek,ők nem gondolnak önmaguk elvesztésére.Ők teljesen egoisták. Ők kaktuszok,teli tüskékkel;ők csak szúrni tudnak mert ez az ő céljuk.
Én nem értékelem le őket,csak kimondom a tényeket.Ők nagyon hasznosak.Hogy müködhetne egy intézmény nélkülük? Hogy gyülhetne pénz nélkülük?
Hogyan jöhetnének létre ashramok,központok,nélkülük?
Ezekre az emberekre nagy szükség van.Köszönet nekik!Teljes hálával!
És menjetek mélyebbre az átlagos,természetes létetekbe.A megvilágosodás csak az átlagos emberekben virágzik ki.
A megvilágosodás virága nem érheti el a teljes virágzást az egoista emberekben,akik bármely módon átlagonfelülinek hiszik magukat.
Az ő létük olyan mint egy tüske. Légy együtérző velük!
Ők hasznosak másoknak;akik meg lettek fosztva a saját tüskéiktől.
7.Kérdés:
Jelenleg ti vagytok Osho Acharyái az élő tradició/Jeevant Dhara,mi erre a bizonyíték?
Sok más ember állítja ugyan ezt.Hogyan ismerhet fel egy átlag sanyasi,hogy döntheti el?
Válasz:
Nincs rá szükség,hogy eldöntsd.A megvilágosodásnak nincsen felületi karakterisztikája/vonásai. Nincsenek külső vonások amik bizonyitanák,hogy felismerd a megvilágosodott személyt.
Soha nem volt ilyen és nem is lesz.
Csak belenézel és ennyi;keresed,hogy tanulhas?Te egy igaz tanítvány vagy?
Ne törödj azzal,mik az ismertetőjegyei a Mesternek.Aggódtál már valaha azért,hogy mik az ismertetőjegyei egy igaz tanítványnak?
Fejleszd ki ezeket az ismertető jegyeket magadban(egy igaz tanítványét)és azt veszed majd észre,hogy találtál egy Mestert.
Ha nem lennél egy igaz tanítvány,akkor ha százezer Mester állna is kész,nem lenne haszna számodra.
Rajneesh Puram-ban,Oregon- USA,Sheila és az ő csoportja 20 nő volt a legközelebb Osho-hoz.
Mi történt velük?Semmi sem történt velük.Annak ellenére,hogy közel voltak a Mesterhez,meg nem engedett, illegális dolgokon,összeesküvésen kapták őket.
A Dhamma Pada-ban,van Buddha egy kijelentése;Osho gyönyörűen fejti ezt ki 'Es Dhammo Sanantano' ;mégha egy Kulchhi/merőkanál benne is marad a daal-ban(indiai leves) évekig,az nem ismerheti meg a daal/leves izét.Kulchhi/merőkanál vasból,bronzból,vagy acélból készül. Az nem lesz képes megismerni a daal izét.Hogy megismerd az ízt egy érzékeny nyelvre van szükséged.
Semmi nem történik attól,hogy közel vagy a Mesterhez.A lényeg,vajon érzékeny vagy,vagy sem,vajon tanítvány vagy, vagy sem, vajon feladtad magad vagy sem?
Lao-Tzu megvilágosodott azáltal,hogy egy levelet figyelt lehullani a fáról.Még egy élő Mester sem volt elérhető. Habár,Lao-Tzu egy igaz taítvány volt.Megtanulta az Univerzális Igazságot egy levéltől.
Ha valaki úgy van jelen egy Mester közelében mint egy Kulchhi/merőkanál a daal-ban,nem lesz képes arra,hogy megízlelje a daal-t.
Ezért,ez a dolog nem azon múlik kinek a jogalapja helyes;ne törödj azzal.Különben se lehetne eldönteni.Csak azzal törödj kire hangolodsz rá. Ez lényeg.
Ha a szíved rámhangolódik akkor velem leszel.Ha nem,akkor menj el!
Nem kell,hogy kitaláld ki megvilágosodott, ki nem az.
Nem szükséges,hogy hozzáhangold magad egy megvilágosodott
személyhez.Még ez sem szükséges.
Értsd meg egy példa által;én mondom ha Meera elment volan Mahavir-hoz nem lett volna ott semmilyen hangolodás. Mahavir szeméylisége teljesen más és Meera személyisége teljes ellentéte annak.Egyrészről itt van Meera;táncol,énekel,ugrándozik és másrészről ott van Mahavir;aki meztelenül áll.
Nem lenne ott harmónia.
Mahavir elküldte volna azzal,hogy azt mondja nincs felszabadulás a nők számára;de legalább menj el innen! Azt mondta volan hogy nincs üdvözülés a nők számára,csakhogy megszabaduljon az olyan emberektől mint Meera.
Meeraból sem hiányzik seemi,sem Mahavirból.De nem lenne semmilyen egyezés/összhang köztük.
Ne törödj azzal kinek van jogalapja és kinek nincs.Azzal foglalkozz kire hangolodsz rá. Hol lehetséges fejlődés számodra. Hol lesz a tudatosság és szeretet virága tebenned? Ez elegendő.
8 Kérdés:
Osho egy alkalommal azt mondta,nincs születés a megvilágosodás uán.Egy másik alkalommal,Ő azt mondta ha a munkám befejezetlen marad,ha szükséges,megszületnék újra.
Kérlek magyarázd meg ezeket az ellentmondásos állításokat.
Válasz:
Nincs ott semmi féle ellentmondás.A megvilágosodottak állításai eszközök,hogy felébresszenek. Ő azt mondta újra eljönne,azokért akik újjak voltak akkor.Ezt 1970 előtt jelentette be Osho,ne aggodjatok folytassátok a Sadhanatokat.
Még ha eltávoznék is előtte,visszatérek és (segítenék) gondoskodék
a Sadhanatok folytonosságáról.
Ezt azért mondta,hogy bátorítsa az embereket ,igy ők megkezdhették az utazásukat.
A második kijelentés,azokra az emberekre vonatkozik akik a letargia áldozatául estek és azt gondolták,
"minek sietni,majd a következő életben elkezdjük az utunkat,a Mester úgyis velünk lesz".
Osho nem mondta,"Nem,ez az én utolsó születésem.Lehetetlen visszatérni!Senki nem tért vissza a megvilágosodás után."
Az első kijelentés egy eszköz;hogy siettesse a kutatást,hogy intenzitást és hajtóerőt adjon a Sadhanaban. A második kijelentés szintén egy eszköz,hogy fenntartsa a hajtóerejét a Sadhanának.
Megmondom mi a harmadik pont,ez a szabad-akarata egy megvilágosodott személynek,hogy visszatérjen ha akar és ne térjen vissza ha nem akar.Mi más lehetne az értelme egy felszabadult személynek?Nincs többé fogság.Nem köteles eljönni nem köteles visszatérni. Ez az ő akarata,az ő választása.
Így,nincs ellentmondás a két állítás között.Mindkét kijelentés az eszköz egy formája. A megvilágosodott személy szabad.
Ha szeretnének,eljöhetnének.Bár újra csinálnák a Leelát.
Még egy túra a Föld bolygón.Ha nem szeretnének,akkor nem jönnek el.
Szabadon tehetik mindkét dolgot.Ez a legfőbb értelme a szabadságnak vagy felszabadulásnak. Ez az értelme a Megvilágosodásnak.
Ma be kell itt fejeznünk a Satsangot.Köszönöm szépen,jó éjszakát!
Original Article By Sadguru Osho Shailendra, posted at
http://www.oshodhara.org.in/LitArticleReader.aspx?ID=18
/ford.translated by Sw.B.M. (Madman);2010/
|
|
Osho Rebel 3 hete új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A meditáció nem-cselekvés
A második születés
Szangham saranam gaccshámi
365 Rolls-Royce